
Bezzałogowe statki powietrzne (BSP), potocznie nazywane dronami, są poważnym zagrożeniem dla działalności portów lotniczych i bezpieczeństwa pasażerów. Lotniska w szczególności narażone są na wtargnięcie nieautoryzowanych dronów w przestrzeń kontrolowaną. Większość przypadków wiąże się z chęcią zrobienia dobrego zdjęcia startującego samolotu lub też z niewiedzą operatora na temat legislacji prawnych i strefach zakazanych do wykonywania lotów dronami.
Znane są przypadki, gdzie latające w strefie ochrony lotnisk drony sparaliżowały nawet na kilka dni działalność portów i ruch lotniczy (lotnisko East Midlands w Wielkiej Brytanii). Innym przykładem jest incydent na Lotnisku London-Gatwick, gdzie przez świętami w 2018 roku lotnisko zostało zamknięte na 36 godzin przez nieautoryzowany wlot dwóch dronów. Zdarzają się również incydenty, w których dochodzi do kolizji drona z samolotem jak np. zderzenie podchodzącego do lądowania Boeinga w Meksyku, w którym uszkodzony został kadłub samolotu.
Wykorzystując ponad 30-letnie doświadczenie w obszarach systemów bezpieczeństwa, wojskowych systemów teleinformatycznych, systemów nawigacji satelitarnej GPS i systemów kosmicznych, inżynierowie i naukowcy Hertz Systems (Grupa Hertz) stworzyli system antydronowy HAWK wyposażony w moduł hakowania, który skutecznie wykrywa i neutralizuje wrogie statki powietrzne, zapewniając zabezpieczenie strefy chronionej.
W celu zapewnienia optymalnego zabezpieczenia lotniska, potrzebne jest kompleksowe rozwiązanie o dużych zasięgach, integrujące różne technologie detekcji i neutralizacji. Detekcja bazująca na technologiach aktywnych (radary) i pasywnych (radionamierniki) pozwala na wykrycie dronów niezależnie od typu ich budowy (wirnikowiec, płatowiec) czy trybu wykonywanego lotu (sterowany, autonomiczny).
Po skutecznej detekcji wrogiego BSP, należy nie dopuścić go do strefy chronionej, do tego wykorzystujemy neutralizatory dookólne i kierunkowe, moduły przejęcia kontroli nad dronem czy neutralizator ręczny.
Tworzenie stron www: Data Quest | CMS TYPO3